torsdag 20. juni 2013

Hytta mi

I helga var jeg en tur på hytta. Vi hadde stor dugnad på vannanlegget. Jeg er den første "arvingen" på feltet og dermed den yngste. Alle hyttene ble bygget i perioden 70-75 og de som kjøpte hytte da har den fortsatt. Derfor er hovedgruppen eiere i alderen 70+ Ønsket til den litt eldre aldersgruppe er at de ønsker å kjøre helt til døra, selv på vinteren. Og vannkablene lå under veien, så for å kunne brøyte vinterveger måtte vi grave opp alle vannledninger og isolere.. så det har vi gjort i helga. Bror var så snill å tok med gravemaskinen, så jobben ble endel mye lettere. Gutta boys drev ute og jeg tror nok vi andre damene hadde storrengjøring og rydding på agendaen. 

Jeg hadde en kusine med på hytta og hun er en racer med vaskefilla, så nå skinner kjøkkenet, kjøkkenkroken og kottet. Jeg fikk ryddet masse. Det er noe med det å sette sitt eget preg på det en har arvet. Det tar litt tid, å man må bo seg litt til. Det er ikke så greit å flytte om og gjøre om på ting som har vært slik hele livet. 


 Her er kjøkkenet og kjøkkenkroken..


 Stua, med en rød sofa. Pga hundene mine og andres får hoppe fritt bruker jeg alltid å ha pledd over sofa og stoler. Det er litt lettere å fjerne hår og skitt fra pleddene.


 Barnerommet med 3 køyer

 Mitt rom med 2 køyer, grusomme overtrekk på senga, men må frem med symaskin å sy noen nye...


 Vaskerommet/badet


Og doen. Bladhylla er kjelelokk stativet jeg ikke trengte på kjøkkenet. 

Sånn har jeg det på hytta, lett blanding av det meste. Men alt har sin misjon. Kos å hygge betyr så mye mer en alt fancy stasj.

Blogges

4 kommentarer:

  1. Her ser det jo helt supert ut! Lurer litt på hvor hytta di ligger, men har resonert meg fram til at det kan være i skogtraktene sør i Hedmark eller muligens Oppland? Skjønner godt at dere koser dere her- og det er klart hundene må få fritt spillerom; de er jo familiemedlemmer ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hytta mi ligger ganske midt i Hedmark. Ikke så veldig langt fra deg vil jeg tro...I Elvdalen.. Trysil kommune. Ei hytte langt fra mas og kjas. Med store muligheter for fiske, jakt, bærplukking og fjellturer.
      Mitt paradis :)

      Slett
  2. Da var jeg ikke helt på bærtur likevel, da ;o)

    SvarSlett
  3. For en koselig hytte!!! Og så er det så moro når noen lar hytta ha sitt gamle preg, ikke bare river ut og setter inn IKEA-kjøkken og legger parkett og fliser på badet... og ja, du vet... hytte er hytte! :)

    SvarSlett