mandag 6. januar 2014

Loftet

I dag forsvant siste rest av julepynten opp på loftet igjen... har hatt jul siden 1 advent så nå var jeg fornøyd. I samme slengen som jeg var på loftet fant jeg ut at jeg skulle rydde litt.. systematisere... og det gikk greit i ca 2 minutter. Den første esken jeg fant inneholdt ikke mindre enn en bra bunke med ukeblader fra -75 til -88 og endel garn,. 


Så da endte hele ryddingen min opp med en kaffekopp og rumpa godt plassert i sofaen med alle disse bladene. Skal fin lese og klippe  ut alle oppskriftene.. 


Og den rosa begeistringen min, den må være arvelig for dette er garn etter mormor... :) Mormor var sydame og jeg kan ikke huske henne uten håndarbeid i hendene. For det meste heklet hun duker og strikket kunststrikk duker.. 


Jeg kan ikke huske at hun har laget så mye i rosa, men rosa garn det hadde hun da... 

Ønsker dere alle en flott mandag. !

5 kommentarer:

  1. I alle fall fine farger har garnet. Det blir fint.
    Ha et riktig godt nytt år. Klem fra Viola og jeg drikker en kopp kaffe også :-)

    SvarSlett
  2. Så artig garnfunn!
    Uansett hva du forvandler det til, så vil de tingene få litt ekstra affeksjonsverdi ;o)

    SvarSlett
  3. For en skatt! Gleder meg til å se hva du tryller fram av det fine garnet! Lykke til!

    Ha en fin tirsdagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så artig en "loftsfangst" du fikk :) Herlig!!

    Ha en flott uke :)

    SvarSlett
  5. Knallmorro med så fint arvegods! For en skattejakt du har vært på, kjemepmorro!

    Sier meg enig med Ingunn (over her); jeg gleder meg til å se hva du tryller frem av garnet.

    Klemmer fra nord

    SvarSlett