tirsdag 11. februar 2014

Vest

Har strikket vest til Tante gullet.. Kan være greit å ha noe pent, men varmt. Påsken og Mai har mange dager man pynter seg litt.. Og pen- tøy er ikke spesielt varmt, så en ull-vest kan være kjekt å ha. 



Strikket den i Drops Baby Merino, et tynt garn jeg ikke er så fornøyd med. Strikket på 2 og 2 1/2. Garnet deler seg fort når man strikker. 
Oppskriften var med i Familien for en tid tilbake, noen feil i oppskriften lager alltid litt ekstra surr og her var det noen merkelige setninger samt størrelsene stemte ikke helt. Her har jeg laget helt etter oppskriften. Str. 1 år. Jeg skulle likt å sett den 1 åringen med så lite hode som denne måtte hatt,.. Tok opp igjen og strikket de delene over skuldra 2 cm foran og 3 cm bak lenger enn de opprinnelig skulle vært... 
Så laget jeg hals og ermekant litt som det passet med maske antall.. 


Prøvde vesten på Lille venn og den passet perfekt. Litt lang i kroppen, men det var etter planen. Da kan han bruke den litt lenger.. 
Glemte ta bilde når den er ferdig, så har fått det på sms, derfor litt dårlig kvalitet.


4 kommentarer:

  1. Det var ein flott vest som blir god å ha framover :) Trasig når oppskrifter ikkje stemmer. Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  2. Den ble fin :) Heldig er han som har en tante som strikker!

    SvarSlett
  3. Den er fin den vesten . Men noen ganger er det plunder med mønstre. Sånn er det. God ol søndag til deg:-))

    SvarSlett
  4. Vester er veldig praktiske plagg, spesielt på våren når det er litt varierende temperatur i solen/skyggen. Den ble kjempefin!

    Det er give away hos meg om du vil bli med : )

    SvarSlett