lørdag 19. oktober 2013

Lørdagsyssel

Endelig en fridag i heimen. Har jobbet veldig mye i det siste, så en fridag var jammen på tide.. Har faktisk fri en hel uke.! 

Utsikten min fra stuevinduet i dag, har ikke kommet snø her enda. Bladene henger fortsatt fargerike på buskene å gresset er grønt. 


Har vært på jakt også, men ikke så mye som jeg hadde ønsket. 

Fant dette treet langt til skogs, piggtråd er heldigvis ikke i bruk lengre, men det ligger veldig mye gammel piggtråd igjen i skogen. Her har den vokst langt inni busken.. Jeg liker ikke all denne forferdelige gamle piggtråden som er igjen fra gammelt husdyrhold.. Kjempe skummelt for dyr som ferdes.. Kan jo sette seg fast og få ekle sår.. og med all rust blir det nesten alltid betennelser... Hau

Her var det i fjor masse tett skog... 


Utmarka forandres fra år til år... Men her har en elg nettopp vært :)


Noen netter har det vært kuldegrader, men jeg venter fortsatt på snøen... Slik rimvær er kjempefint å jakte hare i, typisk at det er slik nå som terrenget er stengt for oss harejegere. Nå er det elgjakt som gjelder..


Bilen min ser litt kald ut..


Har begynt med juleverksted.. Noe må man gjøre da man ikke kan dra på jakt..


Som dere ser ute har vi hatt en flott høstdag i dag...


Benyttet dagen til litt baking også.. Grovbakst.




Fylte horn, hadde hvitost og salami i kjøleskapet, så da fylte jeg med det. 


To brød ble det også!


Kjekt å ha litt hjemmebakst i fryseren..


Fortsatt flott lørdagskveld til dere alle.

2 kommentarer:

  1. Her har snøen heller ikke kommet enda, og takk for det!
    Kaldere har det blitt, men fortsatt fin høst hos oss :)
    Gjærbaksten din ser knall god ut :D
    Ønsker deg en fin friuke!

    SvarSlett
  2. Jeg er også glad i å bake og synes jeg kjenner lukta av fersk gjærbakst når jeg ser bildene dine. Fristende. Jeg skal bake flatbrød denne uke. Det er også godt...
    Så lurt å forberede jula! Nå kommer det til å gå fort framover.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett