søndag 29. juli 2012

Sol

I dag tittet jammen solen frem bak noen regntunge skyer.. det har nok regnet i natt for plenen er alt for våt til å klippes, så da blir det veranda kos (med et pledd innen rekkevidde) og litt strikking.
Helt utrolig at jeg har blomster i hagen, etter alt det regnet som har kommet i år.. men blomstene trives vel i fuktig klima.


 Nilsons klokker heter de sikkert ikke, men de blir da kalt det her..
 En flott blomst som står lenge.. denne har blomstret en stund men det er fortsatt mange knopper igjen.  Kan det være en lilje?




Fagerfredløs, eller oldermorblommer som jeg kaller det. Oldemor hadde masse av disse rundt om overalt på gården..De er så staselige der de står rake og skinner med sine gule stjerner.. Bringer barndomsminner om sol, varme, steinplukking og høyhekking. Kan ikke huske at det verken regnet eller blåste om sommeren da jeg var liten... 


Geraniumen som jeg kjøpte i påsken... har blomstret helt til nå.. og det er fortsatt knopper på denne å



ROSA :)




Solbæra ser moden ut, mange i slaget.. men den trenger nok litt sol, for de er skikkelig sur enda. Lar den henge en stund til før jeg skal plukke den og koke saft. Solbær saft er det jeg drikker mest av om vinteren, like god kald som varm, så det er greit å hamstre litt nå på høsten. 

Ønsker alle en solfylt uke :)

1 kommentar:

  1. Hei

    Det er flott å se at det spirer og gror.Mange kjente stauder...
    Ha ei flott ny uke!
    Ingun

    SvarSlett