lørdag 9. februar 2013

Skitur



Startet dagen i dag med en skitur. Hadde opprinnelig tenkt meg ut med hundene, men med 16 minus blir det for kaldt for dem. De har ikke så mye pels og ettersom det er endel snø blir det slik at magen subber snøen når de løper. Det blir for kaldt å jeg er litt redd for frostskader på understellet..:)



Kledde meg derfor godt å pakket skia inn i bilen. Tok en tur til skistedet litt lenger vest for meg.
Der er det kjempefint, trikkeskinner å gå etter. Å det er bra for meg, for jeg kan egentlig ikke gå på ski. Har ikke gått på ski siden jeg gikk på barneskolen.. og det er et par år siden... kremt.. 
Hadde ikke interessen for det i mange mange år, men så de siste årene har jeg ofte tenkt at det er kjempekos å gå på ski og ikke minst bra trim. 
Til jul 2011 kjøpte jeg derfor ski til meg selv i julegave. En helt enkel skipakke fra OBS. Men det duger for meg. Og har gitt meg mange gleder i året som har gått. 






Solen hadde ikke stått opp enda i dag, den sov nok litt lenge, for når jeg kom hjem da tittet solen frem
Jeg går en runde på 6 km, litt opp, litt ned og litt bortover. Ingen store utfordringer, men helt passe for meg som lærer meg å gå på ski på nytt. 

Nå er det snart Hver gang vi møtes. Det er det beste tv-programmet som går fortiden. Jeg ser ikke så mye på tv. Synes ikke det går så mye av interesse der,  men dette er skikklig lørdagsunderholdning. 

Fortsatt flott lørdagskveld!

1 kommentar:

  1. Så bra at du har funnet skigleden igjen!
    Jeg liker også å gå på ski, men ikke når det er kaldt og mørkt. Det kan jo være litt "tungt" å komme igang, men du verden så godt en skitur gjør for kropp og sjel!
    Ha en fin fastelavenssøndag! :-)

    SvarSlett