søndag 19. mai 2013

Pinse

Helligdagene som er nå har jeg brukt til å vaske husvask. Det var jammen på tide. Å jeg scorer nok ikke høyt på husmorskalaen.. Men jeg er nok flinkere til å prioritere andre ting en å vaske, og må da ta skippertak når jeg først begynner..


ikke noe problem å se hvor en har vasket å ikke i taket...

På håndarbeidsfronten går det i lyslykter å pulsvarmere.


litt lange men det kan være godt å ha noen av det slaget å  når kulden kommer..

I helga har det vært noen varme dager her på østlandet. I dag når jeg sto opp var det 18,4  og nå er det 25, klokken er jo tidlig formiddag så dagen blir nok varm. 
Jeg skal i konfirmasjon i dag, bunaden var påtenkt men har hengt den inn i skapet igjen.  Blir alt for varmt med svart tykk ull i dag. Blir en lettere sommerkjole i stede for. 

Hagen har eksplodert disse dagene, fra å være brunt og trist er det nå grønt. 
Staudene har skutt i været og syrin har store knupper.


 Euriklene har kommet med blomster men bladene er ikke så store, de kommer nok etterhvert.



De gule liljene har skutt i været, kan nesten se at de vokser..


Lia har blitt grønn, i skogsbunnen er det helt hvitt.. ikke av snø men av hvitveis..



Gressløken er klar for innhøsting..

Ønsker alle en fortsatt flott pinse!

4 kommentarer:

  1. Ja, nå har det vært noen deilige dager! Godt det ikke bare er meg som bort prioriterer husvask ;)Flotte pulsvanter du har strikket ,de likte jeg godt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Putene jeg strikker er ofte selvkomponerte :) Har kjøpt meg boka Putefest, der var det mange flotte oppskrifter jeg kommer til å bruke. Av og til strikker jeg pute etter mønster fra gensere, for eksempel Marius eller Setesdal. Er glad i å strikke med tykt garn og tykke pinner ;)

      Slett
  2. Herlige sommerbilder, vakre blomster! GRØNT!! Nyt dagene og varmen :)

    SvarSlett
  3. Nydelige pulsvarmere i min favorittfarge!
    Og så mange flotte stauder dere har i Hagen :-)

    SvarSlett