torsdag 9. mai 2013

Ut på tur

Var en liten tur til Fredrikstad på tirsdag. En begravelse til en gammel syk dame som var fornøyd med livet. Vi var i Vestre Fredrikstad gravlunds kapell.. der hadde jeg aldri vært før, så jeg pugget kartet i forveien. Hadde med gps, men den stoler jeg ikke helt på.. Men det gikk veldig greit å finne frem.




Et nydelig sted, så god plass på gravlunden, fint bevart med hekker og trær. Og det lille kapellet var bare såå fint. Trodde våren hadde kommet lenger frem der i sør, men det var ikke slik. Bjørka var fortsatt brun, noe gress var grønt, men det var langt mellom de.. Ingen hadde plantet ute.. Så egentlig er det likt med her jeg bor.. 


Knall blå himmel og ganske varmt. Det er jo typisk på slike dager man stort sett skal sitte i bil... 3 timer ned og 4 timer hjem..

Heldigvis er det air condition på den bilen jeg kjørte den dagen, for det ble skikkelig varmt i bilen og med svarte penklær blir det ikke kaldere. 

På vei hjem kom vi til Oslo midt i rush`n
så det tok sin tid...


Her har det løst seg opp litt, men kjørte for det meste på 1 gir fra tusenfryd til kløfta.. og det er en bra bit.. tror vi brukte 1 time gjennom Oslo. For oss på landsbygda er det leeenge å stå i kø.. Så jeg er glad jeg bor her jeg bor, for jeg er ikke skapt for å kjøre i kø!



3 kommentarer:

  1. Tenker som deg de skjeldne gangene vi er "den veien": herregud AT FOLK ORKER!!! Hver dag. To ganger om dagen... Jeg hadde daua, stakkar folk... De vet kanskje ikke at det finnes alternativer?

    SvarSlett
  2. Ja, våren lar vente på seg med sine farger...
    Og rushen er noe for seg selv... Jeg blir fort en dårlig sjåfør når jeg kjører i sakte kø, for jeg er slett ikke vant til det.
    Ha ei super langhelg :)

    SvarSlett
  3. Jeg synes det er så spennende å besøke kirker eller gravkapeller. Fy søren hvor mange vakre detaljer det finnes slike plasser, og for en ro man finner.
    Ser at våren er kommet nesten like langt hos deg som hos meg, vi lengter nå.
    Kos deg i finværet, her sør er det regn og surt.

    SvarSlett