søndag 22. september 2013

Tyttebærtur

Var avgårde å plukket litt tyttebær før helga. Det er helt rødt i skogen nå!




Det går fort å plukke noen kilo når det er så mye bær som her, stor og fin!


 Gleder meg til trollkrem og rørt tyttebær syltetøy utover vinteren!..






Ikke var vi langt fra veien heller, du ser den midt i bildet...
Det tar 10 min å kjøre fra meg å hit.. Pga det er litt i ulveland var ikke hundene med... Jeg tør ikke slippe de her..


  
Det var jeg, tanta mi og mammaen min. Mamma var bare med fordi hun ikke er helt frisk og trengte å komme seg ut litt. Men hun plukket en halv bøtte rundt stubben hun satt på.  Alt i alt med 2 lange kaffepauser var vi borte i 4 timer..




9 bøtter ble til 44 kg renset tyttebær! Vi har vært avgårde to turer til, så nå ligger 104 kg renset tyttebær i fryseren. Tror det skulle holde for vinteren. :)
 
 

2 kommentarer:

  1. Det er utrolig fint - så deilig bærer. Jeg var i sommeren i Vestlandet og venninne min har viser meg tyttebær. Tyttebær vi har ikke i skogen.
    Jeg var i dag med sykkel underveis og har plukket plommer - jeg vil bake en kake nest dager. Ja det er herlig i naturen nå. Høsten med sin fin gaver.
    Tusen takk for din hilsen. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  2. Hjelpe meg! Så mye tyttebær! Jeg er på tur ut i skogen nå, og jeg vet det er mye bær. Må kanskje finne fram flere spann......
    Kjempefint i tyttebærskogen når været er som i dag, og på onsdag begynner elgjakta.

    Ha en fin dag du også!

    Klem

    SvarSlett