søndag 22. september 2013

UFO og litt høstkos

Endelig er vognteppet til tantegutten ferdig.. det har tatt sin tid, så da laget jeg det ekstra stort, som et pledd. For han ligger ikke mye i vogna lenger. Kjekt å ha et pledd i bilen, eller som et ekstra teppe når man skal bort. Vinteren er ikke langt unna, så litt ekstra varme pledd er greit å ha. 



 Oppskriften var i utgangspunktet med i Familien, du finner den også på viking-garn.no/ gratisoppskrifter/ vognteppe
Men som vanlig klarte ikke jeg å gjøre det som oppskriften, synes ikke den orginale kanten rundt var så fin, så jeg laget en i stjerner istede.. Og har sydd en kant med fleece og hele baksiden med fleece. Teppe ble derfor ca 1x1 m, ganske tykt og  veldig varmt.



Min 2. jobb ligger i 3 etg på et kjøpesenter, og iblant går jeg den veien når jeg skal hjem. (dumt) For der er jo noen butikker der.. 
Plutselig en dag lyste denne metall boksen og disse flotte te boksene mot meg, og lettpåvirkelig som jeg er MÅTTE jeg bare ha de!
 


Smakte godt gjorde det også, spesielt den svarte. Peppermynte og lakris-mmmm kjempegodt!
 

Fortsatt flott høst-søndag til dere alle!

1 kommentar:

  1. Wow, er såå imponert over alle tyttebæra de har plukka. Det blir godt å ha til vinteren.
    Nydeleg teppe du har laga. Fin kombinasjon med strikk og fleece. Og kjempegod te. Ha ei fin veke :)

    SvarSlett