mandag 30. desember 2013

Juleforberedelser 2013


Her går tiden i et forrykende tempo og bloggingen har ikke hatt prioritet i det siste. Et lite sammendrag fra førjulstiden kommer nå..


Juletreet kom opp i god tid, er så glad i treet mitt, nesten så jeg kunne hatt det oppe hele året. Advent skoene står klare, de er kjempefine men ikke spesielt behagelige å ha på..

 Jeg har mye julepynt, noe nytt å noe gammelt. Denne her laget jeg for sikkert 20 år siden... Synes den er sjarmerende og fin fortsatt. Når jeg tar den frem og henger den opp tenker jeg hvert år, slike skal jeg jammen lage flere av og gi bort til jul.. men det blir med tanken..



Club 7 har vært her juleavlutning. Vi hadde julemiddag, rakfisk, janssons, svensk omelett med asparges stuing, sylte, lefse.. og riskrem med rød saus til dessert. Vi benyttet sjansen til å smake på litt forskjellige aquavitter og juleøl.. ikke lett å finne noe som er godt både til fet julemiddag og smakfull rakfisk.. men resultatet ble

1 Solør Aquavitt, 2 Skåne 3 Gammel oppland.. 
av øl ble det: 
1 Julefnugg (Sørentsen)2 Julebokk (Ringnes) 3 Juleøl (Hansa)



På den ene jobben min hadde vi bålkos en fredag i desember. Vi dro til skogs rett etter jobb, godt påkledd og med godteri i sekken. Det var minus 10, stjerneklart og litt snø..
Etter å ha fått fyr på bålet kom det frem pølser, pepperkaker, smultringer, potetgull, gløgg, kaffe og brus.
En kjempetrivelig kveld. Det er så trivelig å møtes helt uformelt noen timer å samle krefter til en noe hektisk hverdag. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar