mandag 12. mars 2012

Vår

Våren har kommet til Østlandet i dag, strålende sol, varme og snøsmelting... Med 3 hunder og et uteområdet som stort sett består av gjørme og smeltevann... blir det mye kvalitetstid med mine 2 bestevenner for tiden.. støvsugeren og langkosten!!



Ettersom det var 25 varmegrader i solen i dag måtte jeg jo bare være ute. Planlegger en lang varm verandavår i år, så nå er verandaen utpakket og vasket etter vinteren. Ble en liten time i godstolen etter storjobben. Gulvteppet som egentlig skal ligge inne, henger til tørk etter en liten vask. Kommer nok ikke inn igjen på en god stund. Ingen vits å ha gulvtepper nå i denne gjørmetid..




Alt dette gjorde jeg mens sitteunderlaget jeg har laget er i vaskemaskinen.. er litt spent på hvordan det blir.. har strikket i sportsragg fra Sparkjøp. Men det jeg ikke så før jeg var ferdig med det var at det var 80 ull og 20 akryl i det... ganske spent på om det tover og hvordan det blir tilslutt.. Bruker vanligvis rent ullgarn når jeg lager sitteunderlagene mine..hmmm venter i spenning. Slik så det ut før vask...






Så da får man vente i spenning... 


Spenningen har nå gått over i irritasjon.. det tova ikke en puck!! så nå har jeg en strikket firkant på 60x60 som jeg ikke aner hva jeg skal bruke til, i tillegg farget garnet så det meste er nå lyseblått og mørkeblått... jaja   sånn kan det gå!..:)

1 kommentar:

  1. Dette må da være et brillefint koseteppe til hundene? Hvis det blir for snaut til det, kan du legge det dobbelt, tråkle litt- vips: sitteunderlag! Det har man jo bestandig bruk for! Knallfin blogg ;o)

    SvarSlett