tirsdag 1. mai 2012

1 mai

1 mai er vel egentlig arbeiderenes fridag hvis jeg ikke husker helt feil. I dag har jeg gjort alt annet en å hvile..
Dagen opprant med strålende solskinn og knall blå himmel. Perfekt for vaske-tørke dag. Så jeg startet med skikkelig vår rengjøring tidlig i dag. Har ryddet i klesskapet, det har jeg tenkt på i flere mnd men det er ikke noe morsomt å gjøre.. Klærne mine krymper i skapet, så da må endel fjernes.. Tok en sjau i bokhylla mi også.. den falt nesten i sammen.. Har fått gitt bort 3 bæreposer med pocketbøker til en leseglad kollega... Tok fatt på alle løse oppskrifter.. det var en bra bunke.. disse sitter nå i respektive permer, der de hører hjemme..

Etter en kjapp frokost var det stua sin tur.. Har to gulvtepper som har hengt ute i flere mnd pga at jeg holt på å forgå i søle og hundehår.. Nå ligger de under spisestua og sofagruppa der de hører hjemme.. og jeg håper teleløsningen er ferdig for i år slik at jeg kan fortsette å ha de der..

Ettersom det er så fint vær ute, måtte jeg jo ut i solen også.. Fikk et henger lass med grus i går, som nå ligger pent og pyntelig (så lenge det varer) i hundergården. Ble veldig fint med grus i stede for søle og gjørme der.. Forhåpentligvis blir det bedre for hundene og være der også..

Fikk litt grusrester som jeg pyntet litt på inngangspartiet med.. Det var på tide og friske opp littegrann, og i mangel på blomster, bruker jeg solbærkvister. Man tager det man haver!





Ble fort litt triveligere ute her, får håpe det blir like fint i morgen, har endel prosjekt ute å gjøre.

Ønsker alle en fortsatt strålende 1 mai.

1 kommentar:

  1. Så flott du har laget det ved trappen din! Jeg blir så imponert over sånne koselige dekorasjoner... ;) Hos meg er det liksom bare kjedelig. Men jeg kjenner jeg blir inspirert når jeg ser hvordan du har laget det!

    Håper du får en super dag videre! :)

    SvarSlett