lørdag 5. mai 2012

husmordag

I dag våknet jeg til SNØ igjen!! Skal denne vinteren aldri ta slutt??

Skikkelig ufyselig vær i dag, og selv om jeg stort sett mener at det ikke fins dårlig vær bare dårlig klær... Så blir jeg motløs og huleboer iblant jeg å.

Men en perfekt dag for husmorsysler! Med det mener jeg å tilbringe dagen på kjøkkenet. I dag var planen og lage elg karbonader. Kjempe kjekt å ha klart i fryseren, til grillsesongen (evig optimist) Eller til kjapp middag når tiden blir knapp.
Var litt usikker på hvor mye kjøtt jeg hadde til maling i går når jeg var på butikken og kjøpte inn remedier som skulle til, deriblant  medisterfarse. Jeg har nemlig fått ny oppskrift på elg karbonader, har vel sikkert 10 forskjellige, men det er morsomt å prøve noe nytt. I denne skulle det være medisterfarse. Kjøpte litt for mye men det gjorde ingenting, for da ble det noen poser ferdigstekte medisterkaker til fyseren også!

Startet opp med friskt mot, Kjøttkverna ja... den blir jo ikke sååå mye brukt at jeg husker helt hvordan den monteres... men man har da bruksannvisning :)




Urolig hva man egentlig kan....



Ble ganske mye når det var ferdig blandet, så ettermiddagen blir nok tilbrakt på kjøkken den å, tar jammen lang tid å steke disse karbonadene...



MUMS!! Har nå snik smakt og de ble kjempesaftige og gode. Gleder meg til grillsesongen starter, og disse kan slenges på grillen!!

God helg alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar