tirsdag 15. mai 2012

Kunststrikk

Jeg har hatt den store rydde dagen i dag. Duk skapet har fått seg en gjennomgang.  Har ryddet og strøket alle duker, kastet noen og degradert endel til verandabruk i sommer. De blir jo ødelagt av solen, så det er de med flekker og merkelige farger som havner ute.
Fant igjen en svææær kunststrikk duk som mormor laget for lenge siden. Tenkte at den skulle få komme frem å skinne, for det er en kjempefin duk. Problemet med slike duker er at det er helt håpløst å stryke de. Men gjorde et tappert forsøk, og husket i samme omgang på hva de enorme isoporplatene som vi kastet når vi ryddet mormors hus var til.... ahhh... Men gjort er gjort og da må man tenke alternativt.



Jeg la en gammel duk på verandaen, og spant opp duken etter beste evne med tegnestifter, sprayet godt med stryke stivelse... men fikk jo ikke strøket.. og håpet på det beste...

Og jammen gikk det ikke så verst, det ble ikke veldig stift men litt "hold" ble det i duken, og kantene kunne vel ha blitt gjort penere, men jeg hadde ikke flere tegnestifter.. :) Så alt i alt ble jeg ganske fornøyd med resultatet. Bilde kunne ha vært bedre, men solen tittet jamme frem i ettermiddag.

Nå ligger duken på spisestue bordet og i duk skapet er det tellekanter.. Tar meg et glass rødt og litt ost i kveld og nyter resten av fridagen.


1 kommentar:

  1. Den var nydelig! Fryktelig trist at slike kunstverk bare blir liggende i skapet.

    Når jeg leser innlegget ditt kommer jeg på at jeg har et tyvetalls skuffer og skap med klær som må gjennomgås..... Kanskje jeg bare skulle komme i gang?

    Håper du får en strålende dag videre!!! :)

    SvarSlett