fredag 18. mai 2012

Vår

I dag har vi hatt solskinnet. Varmen er ikke helt kommet enda men i dag har det ikke regnet. En hel dag uten regn er ganske lenge siden. Så måtte ut en liten tur med hundene i dag. Prognosene for neste uke er slettes ikke så verst. Så kortbuksene er funnet frem, for leggene bør få så mye sol som mulig i nærmeste fremtid. Skal i selskap om noen uker og jeg har registrert at leggene mine ikke akkurat går under kategori BRUN ei heller GYLLEN.

Jeg synes vi har hatt en kald og våt vår. Med kuldegrader og snøbyger i Mai. Men naturen har nok gått sin gang og kan nok ikke ha vært så ille allikevel. Blomstene har kommet godt i gang og er nok lengre fremme enn de har vært før om årene.


Liljekonvall = den aller vakreste blomst på jord! Lukter himmelsk!!


Bladene er store og fine og blomster knuppene er godt i gang de også. Trenger nok ikke mer enn et par dager med sol og varme før disse spretter. Og det er tidlig.!! Liljekonvallen bruker å være i full blomst i førsten/midten av juni. Men syrinen min som bruker å være før liljekonvallen den står der ganske brun med noe grønt å lite på tuppene, så den trenger flere uker med sol og varme før den blomstrer.

Men naturen er rar og jeg synes den blir rarere og rarere for hvert år som går..

God helg til alle (jeg skal tilbringe helgen på jobb)


2 kommentarer:

  1. Våren, ja!
    Det er alltid spennende å finne ut hva den har klart hvert år!

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar fra deg!
    Ja, naturen er underfundig...og jeg syns det er mest rart at vi ikke får "litt" vår her nord.

    Nyt kvelden...klem

    SvarSlett