lørdag 10. november 2012

Lørdag

Har jobbet 7 av de siste 8 netter nå, har igjen 3 jobbenetter frem til onsdag. Endel sykdom på jobben gjør at det ble veldig mange netter etter hverandre. Men jeg har jo nesten hatt ferie i 8 uker så jeg er jo uthvilt og kan jobbe litt ekstra.. penger til jul blir det jo å :) Men blogging blir det lite av.. Jobbe- hunder- sove- spise det er det hverdagen har bestått av siste uka. Litt håndarbeid har det jo å blitt.. men lyset er jo fraværende når jeg er våken.. så litt dårlig bilder ble det.. 


Et smalt skjerf som etter planen skal bli ganske langt. Multifarget, ganske tynt, en blanding av ull, mohair og acryl.. Tror det kan bli godt å varmt..



Marius mønster sokker. Egenkomponerte farger, mønstret har jeg fulgt til punkt å prikke.. Og synes det ble noen rare sokker.. Korte i skaftet, tynn, klumpete hæl og slik felling til tå.. det liker jeg heller ikke.. Så neste par blir modifisert mønster på skaftet er jo fint.. men resten blir nok som en vanlig sokk.



Denne har jeg ikke laget selv, men fått av venninnen min.. hun er ganske kreativ og lager mye flott.. Og har alltid et rosa eksemplar av det hun lager :) hihi  Heldige meg..
Står midt på spisebordet og lyser opp i den mørke kvelden..

Har forresten glemt å nevne at det for noen dager siden snødde bra her på østlandet. Hvitt, rent og  fint ble det, perfekte treningsforhold for hundene..men så kom regnet... igjen... så nå er det holke, sørpe og ganske møkkete overalt.. og ikke minst mørkt!!

Skal ta en bloggerunde i kveld... sjekke hva som har skjedd hos dere siden sist! 

Fortsatt god lørdagskveld!!

4 kommentarer:

  1. Takk for koselig ord inne hos meg :)
    Så lekre farger på skjerfet ditt, skikkelige glad farger!
    Det høres tungt ut å jobbe så mange netter etterhverandre!! Det hadde nok ikke vært noe for meg..
    Ha en fin søndag, og fortsatt god vakt!

    Klem

    SvarSlett
  2. Nattevakter er de tøffeste menneskene, ikke sannt?!?! ;)

    Bare man har et enkelt og greit strikkeprosjekt, så går det bra!

    Det er så morro med garnene som skifter farge av seg selv, for da vet man jo ikke hvordan det blir til slutt! Håper du viser frem prosjektet ditt når det er ferdig!

    Sånne hekla-utennpå-glass-lykter er superfine. Det er nesten så jeg må prøve meg på en sånn... Det ser bare så himla komplisert ut for meg som ikke helt vet bak-frem på en heklekrok... ;)

    Håper du får en super uke!
    - med eller uten nattevakter! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Slik ca halvegs i strikkeprosjekt flerfarget skjerf. Skal vise det når det er ferdig..

      Og ja Nattevaktmennesker.. vi er de tøffeste. :)
      Siste natta nå, fri ei uke.. skal bli digg!

      Slett
  3. Mariussokkene er så fine:) Har også en slik lykt, min er hvit og står for tiden på stuebordet. Stammer ratt fra samme plassen som din... God helg til deg fra meg:)

    SvarSlett