torsdag 28. mars 2013

Påske

En liten oppsummering av påsken så langt. Det gule båndet kom til rette igjen da jeg rekonstruerte dagen det ble borte, hadde fremme ullgarn bagen og ryddet litt i den, og i farten hadde jeg fått med rullen med det gule båndet. Så spøkelset som får ting til å forsvinne var nok meg selv. 


Har blitt litt lat i det siste, så nå har jeg heklet trekkene til Hapå glassene i hvitt. Da er det bare å bytte bånd så er det up too date til advent og jul. Og til sommeren blir det nok rosa bånd til lysglassene.

Selvom ispiggene mine er borte ble det en tur på isen i helga. Isen er 1 meter her nå å jeg skulle ikke være alene så jeg så det hele som ganske sikkert.



 Strålende sol og helt vindstille, litt fisk ble det også.

Jeg jobber jo hele påsken, så bror har lånt hytta og dro opp tirsdag. Snill som han er sendte han bilde til meg som jobber..



i dag kom dette bilde, med teksten: Hytta varm å god. Sitter i t-shirt med solbriller. Har kaffe. Venter på Odin Alexander å resten av familien. Synd du jobber.



Jaja, i mitt neste liv skal jeg ikke velge en jobb i helsevesenet. Da skal jeg ha fri i påsken! 

Rakk å strikke hyttesokker til minsten før de dro. Han har vokst ut av de bittesmå baby sokkene jeg strikket til han, og man kan jo ikke dra på hyttetur uten raggsokker, uansett alder :)


Felix's hvite mage er fin bakgrunn..

Nå er det tid for jobb her, takk for alle påskehilsner. 

:)

5 kommentarer:

  1. Nyt fortsatt fine påskedager! :-)
    Nyt nyt nyt!

    Klemmer

    SvarSlett
  2. Lurt å hekle lysglass-pynten i hvitt og skifte bånd som passer til de ulike årstider/høytider! :-)
    Ja, vi turnusarbeidere må bare innstille oss på at noen ganger er vi på på jobb når andre har fri- vi er noen skikkelige hverdagshelter! ;-) (eller skulle jeg kanskje si "høytidshelter"! :-D
    Ønsker deg en fin jobbe-påske! :-)

    SvarSlett
  3. Til trøst; kanskje du kan dra på forsinket påskeferie, når du får fri, etter påske?

    Og som BrittB sier; vi er noen skikkelige hverdagshelter!
    Uten at vi er på jobb i høytidene, ville de blitt en fryktelig affære for veldig mange mennesker...
    Vi er uten tvil gull verd!

    Fortsatt god påske til deg! :)

    SvarSlett
  4. I år har jo påsken vært så tidlig at det fint går an å ta en forseinka påskeferie!
    Ble inspirert av den lyslykta, så jeg trur jammen jeg skal prøve meg på noe liknende- går det greit å bruke hvilke-som-helst-slags glass?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jobber litt over ei uke til, så blir det påskeferie her også.. Jeg bruker Hapå, frokostsalat/kaviar glass. De små syltetøy glassene fra Røra er også fine. Du kan bruke hva som helst egentlig, men jeg synes det blir søtere når de er små. Lager du til en 1 liter eller større har du til blomstervase i samme stil også.. billig, kjapt og kjempefint! Pynter ofte med hamp eller hyssing også hvis jeg ikke har bånd tilgjengelig.

      Slett