onsdag 3. april 2013

Pleie og kos

I dag har Felix og jeg vært hos dyrlegen en tur. Har slitt med ørene til Felix lenge. Vi har vært der før for det samme problemet. Har prøvd litt forskjellig for å få bukt med problemet, men har ikke klart å kurerer det. 
Altså har Felix ørebetennelse, helt innerst i øret. Det er ikke så stort problem enda, for Felix er ikke spesielt plaget med det, men JEG derimot liker det ikke. Og vi har renset og renset med alskens remedier vi har kjøpt av dyrlegen.. Nei, det er ikke billig for de som måtte lure på det...men nå var det på tide å gjøre skikkelig arbeid. Så Felix fikk bedøvelse og sovnet etterhvert, det ble tatt bakterieprøver som skal sendes inn, og det ble renset skikkelig opp i øret. 
Øreskylling, drypping med remedier, rensing med bomull og q-tips.. så nå skal ørene være skikkelig rene og pene, så nå er det bare å vente på svar på prøven å se om det blir noe pencillin kur eller ikke... 



Og for at Felix skal få hvilt seg mest mulig etter dagen ble han ikke vekt på dyrlege kontoret. Vi fikk reise hjem da vi var ferdig, så får han våke etterhvert. Så kanskje ikke ørene blir så vonde for han heller. Kan tenkes at de er sårt og ømt nå da vi har drevet mye inni der.. 



Så nå ligger han på hundesenga med varmeteppe over og under seg.. Er redd han skal bli kald jeg da.. og jeg sitter her å strikker.. De to andre hundene er i hundegården og skjønner nok ikke helt hvorfor de må være der når jeg er hjemme.. så de lager endel lyd, slik at hverken jeg eller naboene mine skal glemme at de faktisk sitter ute i hundegården og jeg er inne...



1 kommentar:

  1. Kjenner igjen det der med å pakke dem inn... Som regel ender det med en slapp, tommelomsk og VARM hund som sjangler seg pesende opp for å finne et passende sted å slumre videre ;o) I grunn liker jeg best at hundene får anti-dop før vi drar hjem, det føles litt utrygt med en ned-dopa hund bak i bilen. Litt dilemma det der, for det er så klart veldig gode poeng med å la de 'rakne ti at' sjøl..
    Håper det går bra med Felix, og jeg regner med at de andre også får komme inn igjen etter hvert!

    SvarSlett