onsdag 31. juli 2013

sommer

Hei å hopp, sommeren er topp!! Vi har hatt sol og VARME i flere uker nå. Selv om jeg aldri kan få det varmt nok så må jeg si det er litt godt i dag med regn å bare 16 grader. Plen, åkre og ikke minst skogen begynte å bli litt vel tørr nå. Så litt regn er helt greit. Blomsterbedene har fortsatt blomster, ennå jeg ikke er født med grønne fingre. 










Bærbuskene bugner av lekre bær. Jeg har en plan om å få plukket inn rips, solbær å bringebær i morgen. Og i helga får man prøve å ta en skogstur eller to å få plukket litt multe og blåbær. 





Rips med vaniljesaus.. mmm 


3 kommentarer:

  1. Så deilig å nyte fine sommerdager- og så heldig du er som har så mye fin bær lett tilgjengelig i hagen! Enig med deg; rips med vaniljesaus er nydelig! Det er sikkert ekstra godt når ripsen er fra egen hage! :-)

    SvarSlett
  2. Så herlig med modne bær i skog og hage! Her tar det nok fremdeles ei stund....
    Snakka med ei dame i dag som trodde vi var en utdøende rase vi som plukka bær. Fint å se at dere yngre også setter pris på det.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så herlig med bær i hagen :) Vi kommer aldri helt på stell her - ikke i år heller... men en vakker dag skal jeg har ripsbusker og andre buskevekster også.

    God helg :)

    SvarSlett