onsdag 27. juni 2012

Gammelt og nyttig

Var en liten tur på bruktbutikken i dag, og fant noen skatter.. Har en stund sett etter noe nytt til hytta, til å ha på kjøkkenet, til oppbevaring ettersom kjøkkenet er litt lite og utdatert. Har en plan om å skifte ut kjøkken innredningen og kanskje bygge om litt men har ikke helt kommet over noe jeg kan tenke meg å bruke. Har en plan om å få tak i et gammelt kjøkken i heltre, slik som mange skifter ut nå i disse dager. Det er ikke moderne med heltre nå lenger, men på hytta hadde det passet helt perfekt. Kanskje male det i en lys farge, for tak, vegger og gulv er ubehandlet treverk. Litt mørkt har det blitt gjennom tiden, men det er lettere og mindre jobb å male innventaret i lys farge enn å male hele hytta innvendig. Kan se for meg lys grå eller lys blå.. Har sett en blå/turkis farge jeg har falt helt for, så kanskje det blir den.. men det er ikke noe stress..





Emaljerte klysterholdere og ei gammel potte ble med meg hjem i dag. Fine å henge på veggen å ha kniver, gafler og skjeer i. Og i potta tenker jeg å ha kjøkkenredskaper i, men muligheten for at den blir litt for lav til det er tilstede, men da skal jeg ha rot i den.. har endel av det å! 

Fant også noen Norgesglass, som jeg aldrig får nok av, og noen rosa boller, en stor og en liten. De befinner seg i oppvaskmaskinen nå, for i morgen skal jeg ha potetgull og smågodt i de..

Det er jo ferietid å da må man jo kose seg litt selvom det bare er torsdag :)

Har registrert at jeg har fått noen nye følgere!! Kjempetrivelig!!

2 kommentarer:

  1. Fine ting du fikk tak i. Passer godt på ety kjøkken. Planene dine var flotte. Mange gratis kjøkken på Finn. Flotte er de også....
    Fortsatt god sommer....;-))

    SvarSlett
  2. Så stilig!
    Jeg er også "stor fan" av gamle emaljerte ting. For noen år siden var lykken stor da jeg fant et gammelt vaskefat med grønn emalje, som fungerer som vask på badet på hytta! Til tross for innlagt sommervann... ;)

    Håper du har fint vær og får nyte sommeren! ;)

    SvarSlett