tirsdag 24. april 2012

Fridag

I dag har jeg et fridøgn fra jobb og ettermiddagen og kvelden ble tilbrakt i fjøset.. Det er såå morsomt å se på alle lam ungene som spretter og hopper og utforsker verden.. de er bare så gromme!






Noen av tikkene har fått 4 lam og det er ikke greit å være mor til 4 små, så da må man hjelpe til med flaske... VERDENS TRIVELIGSTE JOBB!!


Og jammen fikk jeg med meg en fødsel også..


En velskapt kom... og ifølge ultralyden skulle det være en til.. bare å vente..


Så ploppet det ut en til... men vi syntes magen fortsatt var litt stor.. 


Og jammen kom det ikke en til..3 velskapte lam og en veldig flink mor!!
Et godt bevis på at man ikke skal stole helt på moderne teknologi!  Etter noen minutter var alle tre på beina, ikke helt stødige, men øvelse gjør mester! :)

En skikkelig vellykket dag i dag..


3 kommentarer:

  1. Så søte små. Livets under disse lammungan, men mye å passe på..
    Godt du var singel. Da må jeg nok ordne en blind date til dere;-)) Nå er "frieren" lllaangt inne i fjellet på pilketur;-))

    Ha flotte dager med lam, strikketøy mye naturlig rosa;-))

    SvarSlett
  2. Koselig! Savner det der litt, kjenner jeg. :-) Flotte barndomsminner for meg det med vår og lamming. :-) Kos deg!

    SvarSlett
  3. Savner også lammingen!
    Hadde også sauer da jeg vaks opp, det var kos!

    SvarSlett