mandag 16. april 2012

Restegarn

Rester her og rester der.. uansett når man driver med håndarbeid blir det alltid rester. Jeg er ikke så flink til å kaste... ALT kan brukes til noe, så når man har drevet med håndarbeid en stund blir det mye rester i alle farger. Jeg bruker å hekle små lapper av de små stubbene som jeg får overalt, putter det i en pose, og når posen er full, finner jeg på noe å lage..

I høst var min vennindes mor helt i knipe, hadde ikke noe håndarbeid liggende og var helt tom for ideer. Jeg dro hjem, hentet lappeposen min, og noen nøster svart garn, for det hadde jeg mye av, og kjørte alt til henne. Jeg har jobb til deg sa jeg.. for det kjedeligste jeg egentlig vet er å montere slike lapper...

Og hun satte igang med stor iver.. og resultatet ble....


Kjempeflott!!! Er så fornøyd med det, lekre farger også. Alle disse lappene er ullgarn så pleddet er varmt og godt og har nå flyttet ut i bilen min. Greit å ha et pledd i bilen. Har alltid vannflaske, sitteunderlag og pledd i bilen.. vet aldri hva en kommer utfor. :)

Nå blir jeg "mobbet" i vennekretsen min for å ha overlevelses bil.. men det skal jeg fortelle om en annen gang!  Men liker å være forberedt!! :)

Tusen takk til U.T. for hjelp med montering!

1 kommentar: