fredag 12. april 2013

Vår

I dag har jeg en fridag i heimen. Eller fridag å fridag.. jaja skal da ikke på jobb.. Men har planer om å få gjort litt forefallent hjemme i dag. 

Har startet dagen med å få blomster og urte frø i jorden. Er på tide å starte litt med sommersysler. Har plantet rosemarin, basilikum, oregano, dill og ertebukker. Synes det er så fint med grønne planter på kjøkkenet, å da er det greit å ha planter som kan brukes til noe. Har også fått blomsterfrø i jorden. Disse vant jeg i en give away hos Stubbetufsa.blogspot.no Dette er helt ukjente blomster for meg så jeg er såå spent på om jeg får til dette. 




Har også tatt med noen avleggere fra jobb. Eller stjålet.. skal ikke avleggere stjeles??  Tok en liten gren av et pengetre, granium og noen grønne hengeplanter.. Vi har VELDIG mange slike blomster på jobben, står fullt i alle vinduskarmer, så jeg tror nok det går helt fint at jeg har tatt noen avleggere...





Disse kunne jeg ha satt rett i jorden ble jeg fortalt av en av de gamle damene på jobben, men jeg har jo glemt å kjøpe blomsterjord.. så da får de stå i vann til over helga.. 

Blir spennende å se om jeg får til noe av dette.. er ikke født med grønne fingre.

God helg!!

3 kommentarer:

  1. Stjålne blomster vokser best! ;) Det blir nok suksess.

    For en god idè med krydderurter på kjøkkenet. Har du planlagt å ha dem inne hele sommeren, eller er planen å få dem ut i hagen?

    Jeg gleder meg til å SE min hage, for den har jo vært dekket av snø siden jeg kjøpte huset!

    Håper du får ei flott helg!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenker å ha de ute i varmen.. hvis den kommer.. så de kan bli store og fine, å ta de inn å ha de på benken til høsten :)

      Slett
  2. Jeg har også hørt at avleggere skal stjeles, så det blir nok god vekst på plantene dine! :-)
    Flott lue du har strikket (innlegget under her)!
    God helg til deg og hundene! :-)

    SvarSlett