mandag 29. april 2013

Mandag

Må ha våknet grytidlig i dag, sliter litt med å snu døgn å ha en "normal" søvnrytme etter mange nattevakter. La meg i passe tid i går kveld, og når jeg våknet så jeg aldri på klokka. Det var lyst, kaldt og snødde litt. Så vi spiste frokost og gikk en tur ut. Ettersom det var 2,7 grader fant jeg ut at hundene kunne være inne når jeg dro til sentrum. Hadde litt å gjøre der i dag. Bl.a. skulle jeg innom kirkegården å plante litt til 1 mai. I det jeg passerte sentrum tenkte jeg over at det var lite biler der, men jeg er aldri i sentrum så tidlig så jeg tenkte ikke noe mer over det.. 
Kom meg på kirkegården, fikk ryddet opp å plantet noen stemor der. I det jeg skulle dra derfra kom jeg til å se på klokken.. 08.14.. hmmmm jaja det var jo i tidligste laget da.. for butikkene jeg skulle innom de åpner ikke før 10.

Heldigvis har jeg noen venner som er tidlig oppe, så jeg sendte en melding til ei som bor like ved kirka. Og ja da hun var oppe. Te vannet var klart! Så da ble det et frokostbesøk hos henne da.. Det skjer ikke ofte at jeg er borte så tidlig på morgenen altså :)

Vel hjemme igjen ble det ikke utearbeid i dag heller, men plantene mine fikk ny jord. Å det var på tide. 




I mangel på varme ute, får man ta spisebordet til hjelp. Fristet overhode ikke til å være ute mer enn nødvendig i dag. 

Resten av dagen blir i dag tilbrakt under pledd, med fyr i ovn og strikketøy innen rekkevidde. 

God mandag til dere alle!

3 kommentarer:

  1. Godt å "få dagen med seg"! Høres ut som en deilig og avslappende mandag! Kos deg! :-)

    SvarSlett
  2. Hehe...hvilken morgenfugl :)
    Greit å ha venner da som en kan komme til før butikkene åpner.
    Ja, potte om planter ja... - det skulle jeg gjort også... hm...
    jaja... Ha ei flotters uke!
    Klem!

    SvarSlett
  3. Hvem sier at nattevakter ikke kan være morgenfugler?!?! ;) he, he...

    Hva er det du planter?
    Jeg har plantet ned 17 frø av røde blomkarser. Ennå har jeg 2 pakker med 20-30 frø med vanlige blomkarser som jeg skal prøve å få plantet i dag, så får jeg se hva som eventuelt stikker opp av jorda! ;)

    SvarSlett